סוגי תארים מומלצים למגזר החרדי

מערכת שורש  ב ניסן, תשפב  4/3/2022

יש היום לא מעט מוסדות להשכלה גבוהה, שמציעים מסלולי לימוד מיוחדים לחרדים, המבקשים להשיג תואר אקדמאי שיאפשר להם למצוא עבוד
.......................

סוגי תארים מומלצים למגזר החרדי
אנשים המשתייכים למגזר החרדי, מחפשים מן הסתם מסלולי לימודים שמתנהלים תוך כדי הפרדה מגדרית. כלומר הפרדה בין גברים לנשים. יש היום לא מעט מוסדות להשכלה גבוהה, שמציעים מסלולי לימוד מיוחדים לחרדים, המבקשים להשיג תואר אקדמאי שיאפשר להם למצוא עבודה בשוק התעסוקה הכול כך תחרותי של ימינו.

למעשה, מסלולי לימוד לחרדים מאפשרים לבני ולבנות המגזר החרדי ללמוד באקדמיה, תוך שמירה על הצביון החרדי ההלכתי, ולהשיג תואר ראשון בתחום שגם מעניין אותם וגם יסייע להם לפרנס את הבית והמשפחה.

בדרך כלל, תנאי הקבלה למסלולים המיועדים לחרדים כוללים דרישות אשר מתייחסות לקיום מצוות או להשכלה תורנית (כאשר לפעמים הלימודים הגבוהים מתובלים גם בלימוד תורה). לעתים, ההפרדה בין שני המינים נשמרת על ידי קביעת שעות לימוד שונות בקמפוס, לגברים ולנשים החרדים.

סוגי תארים פתוחים למגזר החרדי
כפי שתוכלו לראות בהמשך, המוסדות האקדמאיים שמציעים מסלולים מיוחדים למגזר החרדי פתחו מגוון רחב של תחומי לימוד, כך שכל סטודנט וסטודנטית יכולים לבחור בתחום שמושך את לבם. מתוך כל אותם תחומי לימוד, דלינו עבורכם את התארים המומלצים ביותר, שיכולים לתת מענה על שתי הדרישות החשובות הללו – שיהיה מעניין ושתהיה פרנסה!
- לימודי משפטים – תוכלו ללמוד משפטים בהפרדה מגדרית בקריה האקדמית אונו. יחד עם זאת, תוכלו ללמוד לתואר L.L.B גם במוסדות אחרים שאין בהם הפרדה בין נשים וגברים, אך הם בעלי אוריינטציה יהודית ואמונית חזקה, כמו: אוניברסיטת בר, המרכז האקדמי שערי משפט, מרכז אקדמי כרמל ומכללת צפת.
- לימודי פסיכולוגיה – לימודי פסיכולוגיה המיועדים לחרדים ולדתיים אפשר למצוא גם במכללה החרדית ירושלים המשתפת פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון; וגם באוניברסיטת בר אילן (בקמפוס החרדי ברמת גן). לימודים אלה מזכים את הסטודנטים שהשלימו את כל חובותיהם, בתואר ראשון, BA בפסיכולוגיה.
- לימודי הנדסה – חרדים יכולים ללמוד מסלול זה במרכז האקדמי לב, בירושלים; וב-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע״ש סמי שמעון – קמפוס חרדי, באשדוד. הסטודנטים שמסיימים את לימודיהם בהצלחה זכאים לקבל תואר B.Sc, תואר ראשון בהנדסה בתחום שלמדו.
- לימודי אופטומטריה – מקצוע פרא רפואי שעוסק בבעיות ראיה שחרדים יכולים ללמוד בקמפוס שטראוס, בירושלים. הסטודנטים שמסיימים בהצלחה את הלימודים, זכאים לגבל תואר ראשון B.Optom.
- לימודי ביוטכנולוגיה – המיועדים לחרדים, ניתן ללמוד בקמפוס שטראוס בירושלים. סטודנטים שמסיימים את לימודיהם בהצלחה מקבלים תואר ראשון – B.Sc, בוגר במדעים בביוטכנולוגיה. מסלול זה מספק לסטודנטים ידע בענפים שונים בתחום המדע כמו ביולוגיה, פיזיקה, כימיה ומתמטיקה, ומצייד אותם בכלי לפיתוח סטארט אפ ביוטכנולוגי ולניהולו.

רשימה של מוסדות אקדמיים שמציעים מסלולים מיוחדים למגזר החרדי
הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו – במכללה זו יכולים סטודנטים חרדים להשיג תואר ראשון במשפטים ובמינהל עסקים. הלימודים במוסד זה מאפשרים לבוגרים החרדים להשתלב בתעסוקה במגוון מקצועות, כמו:
- עריכת דין
- ראיית חשבון
- בנקאות
- שיווק ופרסום
- מערכות מידע
המכללה החרדית בירושלים – מכללה זו מקנה לבוגרים תואר ראשון מטעם מוסדות מוכרים כמו:
- אוניברסיטת בן גוריון
- אוניברסיטת בר אילן
- האוניברסיטה הפתוחה
- המכללה האקדמית הדסה
במכללה זו תוכלו לרכוש תואר ראשון במגוון תחומים, כמו:
- פסיכולוגיה
- עבודה סוציאלית
- מדעי המעבדה הרפואית
- הפרעות בתקשורת
- ניהול
- מדעי החברה
- מינהל חינוכי
- לימודי תקשורת לחרדים
- מדעי המחשב
מבח״ר – מכללת בני ברק האקדמית – מכללה זו מציעה מסלולים שונים לתואר ראשון, וביניהם:
- ריפוי בעיסוק
- סיעוד
- קלינאות תקשורת
- עבודה סוציאלית
- חינוך

בית הספר הגבוה לטכנולוגיה – מוסד זה מציע לבנות המגזר החרדי לימודים במכון טל דעת; ולבני המגזר החרדי, לימודים במכון נוה.
התחומים שתוכלו ללמוד במסגרת מוסד זה הם:
- הנדסת אלקטרוניקה
- הנדסת תעשייה וניהול
- מדעי המחשב
- מינהל עסקים
- פיזיקה שימושית
- חשבונאות ומערכות מידע
- סיעוד
- הוראת המדעים והטכנולוגיה
בנוסף, לימודים לחרדים מוצעים במוסדות נוספים, למשל:
- בקמפוס החרדי של מכון לנדר – שמציע לימודי תואר ראשון במינהל עסקים.
- הבצפר השלוחה החרדית – פועל במשותף עם גופי תקשורת ופרסום מובילים במגזר החרדי.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי